Parlez-vous francais? Cea mai buna metoda de a invata franceza!

Este o vorba care spune: O tara vizitata, o scoala absolvita! Mi se pare foarte adevarata, pentru ca propria mea experienta mi-a aratat cat de multe poti invata dintr-o calatorie in alta tara. Pe acelasi principiu am mers si cand am dorit sa aprofundez limba franceza. Am strans bani timp de un an, pentru a-mi permite o vacanta de o luna in Franta. Am vrut sa am timp sa imi exersez franceza invatata la scoala si acasa, pe cont propriu, cu oameni vorbitori nativi de franceza, la ei acasa, dar si sa vizitez tara lui Dumas si a lui Edith Piaf, magnifica Edith Piaf.

Am fost in Franta in luna mai, pentru ca am vrut sa prind o vreme nici prea calda, nici prea rece, astfel incat sa nu ma impiedice nimic sa hoinaresc pe strazile Parisului, pentru ca am ales Parisul. Stiu, ati putea spune ca pentru scopul pentru care am stat o luna in Franta, as fi putut sa imi aleg un oras mai mic, care sa imi permita sa creez legaturi mai apropiate cu oamenii locului, dar pentru cineva ca mine, care nu a fost niciodata in Franta si care de mica viseaza sa puna piciorul pe Champs-Élysées in timp ce fredoneaza melodia cu acelasi nume, alegerea a fost perfecta. In plus, alegerea mea a avut si un alt motiv cheie - una dintre prietenele mele din facultate locuieste la Paris si mi-a promis ca imi va arata acest oras din perspectiva unui “localnic”, nu din aceea a unui turist, adica exact ceea ce aveam nevoie!

Aerul parizian l-am simtit prima data pe aeroport - am aterizat pe Beauvais, dar din prima clipa in care am aterizat, au si inceput peripetiile. Prietena mea ma astepta la Aeroportul CDG - asa intelesese ea, asa ca a trebuit sa ajung dintr-un aeroport in altul. Am intrebat in aeroport ce tip de transfer de la Beauvais la CDG exista si asa am aflat ca poti merge cu trenul, cu autobuzul sau cu masina. Exista mai multe firme de transport, iar eu am ales varianta autobuzului - care arata extraordinar - de la Aero Shuttle Paris Transfers.

Din prima saptamana m-am indragostit de Paris, de oameni, de mancarea frantuzeasca, de muzica lor, de absolut tot ce inseamna Franta si Paris. Luna mea de vacanta a trecut imediat, dar in toata perioada am vorbit numai in franceza, asa ca m-a ajutat enorm. M-am intors anul urmator, la un master de 2 ani. Dupa terminarea lui, a trebuit sa ma intorc in tara, pentru ca asa a fost contractul - eu avand bursa de studii integrala. Dar ma voi intoarce cat de curand si poate, de data asta, pentru totdeauna.