Oameni de paie

Nimic nu este mai placut decit sa te intorci acasa dupa o zi de munca istovitoare si sa te strecori in pat linga sotia ta, care te asteapta treaza, sub plapuma. Asa mi s-a parut si mie in seara aceea geroasa se iarna, cind am ajuns acasa aproape inghetat si sfirsit de oboseala.

-Ai vazut ce masina si-a luat Valy? ma intreaba ea in sopta, ca sa nu trezeasca copii, probabil. Nu se poate sa n-o fi vazut! -Sincer, zic, n-am vazut-o! - Mercedes E-classe! - Ai idee cit costa unul de acesta? - Nu. Trebuie sa fie foarte scump! - O suta de mii de euro! - Ma gindeam eu ca-i scumpa. Dar vila pe care si-o inalta in spatele casei, ai vazut-o? - Stii bine, ca plec noaptea si vin noaptea. Cum s-o vad? - E ditamai casoiul. Cu douasprezece camere! - De unde o fi avind atitia bani? - Din politica, de unde? Toti s-au aranjat din asta, numai tu muncesti ca prostu` pe rupte si nici nu te platesc cit ar trebui! - N-au nici ei de unde! raspund. Cit despre politica, ce sa-ti sa-ti mai spun! Trebuie sa fi facut pentru aceasta! Nu zic ca nu se fac bani din politica, dar, dupa o vreme, iti cam ies pe nas! - Recunoaste ca esti las si fricos, continua ea. Nu stii sa te implici, sa te strecori, sa te bagi pe sub pielea altora! Valy, daca n-ai auzit, desi stie tot orasul, si-a trimis si baiatul la studii in Anglia, la Oxford! Cristy al nostru nu spera nici in vis! - Oi fi prost si nispravit! zic, incercind sa pun capat discutiei, care alunecase pe-o panta abrupta. Dar acesta sint eu! Iar acum vreau sa dorm! - Observ, replica ea intorcindu-se cu spatele. Nici pentru mine nu m-ai ai timp! Ela o tine dintr-o distractie in alta! Si sa vezi ce haine are! Nu am argumente suficiente s-o contracrez, de fapt, nici nu ma intereseaza. Fiecare isi cladeste viata dupa puterile sale.Dupa norocu sau. Trei luni mai tirziu, tot iarna, la capatul altei zile istovitoare de munca, dau sa ma culc cind nevasta ma ia in primire din nou. - Ai auzit despre Valy? - Si-a luat elicopter? intreb mirat. - Da de unde! A fost arestat. - Era de asteptat. Hotia si minciuna au picioarele scurte! - Spun vecinii ca i-au pus sechestru asigurator pe vila, pe conturi si pe masina, ba chiar si pe bijuteriile Elei! Nici nu-ti dai seama ce bucuroasa sint ca nu te-ai amestecat si tu! Ce m-as face fara tine? - Mai daunazi ziceai ca-s prost si neispravit? - Am zis si eu, ca femeia, ce vrei! Nesuferita aia de Ela ma sfida pe fata! Ma privea de sus! Acum nu mai stie ce-i cu dinsa! - Am si eu o veste pentru tine! zic. - Nu cred ca sunt in stare sa primesc inca o veste proasta!! murmura ea ghemuindu-se in pat. Las- pe dimineata! - De miine sint directorul executiv al firmei! ii spun aproape tipind. Zic unii ca n-as fi chiar atit de prost si de neispravit! adaug ironic, apoi adorm bustean.” Prin fire, spunea Confucius, sintem foarte aproape unii de altii, dar prin obiceiurile nostre suntem foarte departati”.