Anul 2013 a fost, fara doar si poate, unul dintre anii cei mai slabi pentru economia romaneasca si anul in care cei care nu au simtit criza pana acum au primit-o anul acesta in plin. Tocmai de aceea a fost si anul in care cererea de produse delux – printre care si masinile care la noi sunt considerate un lux si nu o necesitate – au scazut ca volum de vanzari pentru mai toate companiile mari, cu exceptia Dacia – Renault, care sunt pe val.
In timp ce, pe de-o parte, tot mai putini romani si-au cumparat masini, anunturile cu masini secod hand au invadat piata. Foarte multe anunturi gratuite cu masini second hand au invadat site-urile de anunturi generalizate, la fel ca si anunturile publicate pe site-urile de anunturi auto. Insa, paradoxal, romanii nu mai cauta atat de mult masini second hand ca in alti ani, pe principiul “sunt prea sarac sa imi permit lucruri proaste”, si daca aleg sa cumpere totusi masini, majoritatea opteaza sa dea banii pe un produs nou, iefin, dar totusi fiabil si rezistent. Iar campionul ultimilor ani a fost “sfantul Logan”. Cei care mai indraznesc sa se uite dupa masini rulate, o fac din fidelitate pentru anumite marci – in special cele germane: BMW, Mercedes, Wolkswagen sau Audi, etc – masini scumpe, cu motoare puternice, care cumparate de la reprezentante auto, noi, ar presupune un cost prea mare. In general, site-urile cu anunturi sunt locul predilect pentru anunturi de vanzare cu astfel de masini, iar perioada de criza a condus si la o scadere a preturilor masinilor second-hand, mai ales a celor din anii de fabricatie mai vechi.
De asemenea, sunt preferate masinile mari, SUV-urile, si ele cu un pret de magazin foarte mare si care pe site-urile de masini rulate sunt in general mai accesibile celor cu un buget ceva mai ridicat.