Atunci cand vrem sa scriem stiri online din Alba trebuie sa avem in vedere doua aspecte importante. Primul face referire la cuvintele cheie care nu trebuie niciodata omise, chiar si cuvintele de legatura, asemanatoare cu cel putin un cuvant din titlu, si al doilea aspect face referire la importanta stirii, care va fi desigur data de catre titlul.
Cu cat un subiect este mai atragator, cu cat are un titlu mai incitant - cu atat acele stiri online din Alba pe care dorim sa le scriem vor avea mai mult succes. Jurnalismul online insa nu este deloc usor de facut. Acest tip de jurnalism se adreseaza indeosebi oamenilor care doresc informatia, care o cauta si nu celor care pur si simplu o primesc.
Pe de alta parte - jurnalismul online este si foarte greu de sustinut din punct de vedere financiar, avand in prim plan ideea de vizitatori pe zi. Insa in jurnalismul online se mai fac bani si din publicitate si sa fim seriosi ca acele costuri de productie de care se plang multi, sunt mult mai mici fata de jurnalismul televizat de exemplu. Totusi se pot face materiale cu mesaje audio vizuale si in mediul online, care astfel da nastere unor stiri online din Alba, chiar de senzatie. Specificul mesajului audio-vizual – deriva dintr-o suma de constrangeri care stau la baza oricarui proces de productie audio-vizuala. Principiile specificitatii au la baza anumite premise precum: mesajul este perceput in timp real, fiind fixat de jurnalisti fara posibilitatea interventiei publicului. Singura forma de control sau de protest a cititorului este schimbarea paginii de net.
Un mesaj bine construit si lipsit de ambiguitate la cele trei niveluri este cel mai bun argument pentru atragerea si mentinerea atentiei. Publicul are o atentie fragila. Aceasta este premisa pentru crearea unui mesaj dens si concis ca structura, continut si semnificatie iar mesajul este construit in echipa.