V-ati gandit vreodata cum v-ar fi incaltati in cizme la o temperatura de 40 de grade?! Dar in sandale la o temperatura de minus 10 grade?! Ei bine, acelasi lucru se aplica si cu masinile, cand vine vorba de anvelope si de schimbarea lor in functie de sezon. Multi utilizatori de autovehicule inca nu stiu sa deosebeasca o anvelopa de iarna de o anvelopa all season, sau mai grav, de una de vara, ceea ce duce la utilizarea lor total neadecvata si in final de defectiuni grave ale masinii.
Exista persoane care doresc sa isi ,,incalte’’ masina cu anvelope pentru sezonul rece dar, cu toate acestea, nu vor sa fie inscriptionate cu M+S, crezand ca anvelopele ce poarta marcajul MS sunt anvelope pentru toate sezoanele. Toate anvelopele de iarna poarta marcajul M+S, marcaj ce vine de la Mud&Snow adica noroi si zapada. Daca nu stiti cum sa recunoasteti anvelope starfire de iarna, atunci iata un pont bun: anvelopele de iarna poarta in general in denumire un cuvant de genul snow, ice, kristall, frigo, winter si polaris, cuvinte care ne duc cu gandul la iarna, zapada, frig si gheata. Exista insa mai multe criterii de deosebire si mai multe marcaje care ne pot indica faptul ca avem de-a face cu anvelope de iarna.
Acestea sunt: simbolul M&S asa cum am zis mai sus, adica Noroi si Zapada, simbolul fulgului de nea, care identifica anvelopele de iarna in concordanta cu standardele industriei producatoare de anvelope bazate pe definiţiile Nord Americane ale anvelopei de iarna si sa nu uitam de faptul ca multe SUV-uri si vehicule pentru Off-road sunt echipate cu anvelope marcate cu simbolul “M+S”. Motivul este ca aceasta categorie de anvelope a aparut initial in Statele Unite ale Americii unde anvelopele pentru toate anotimpurile cu marcajul “M+S” sunt obisnuite.